Selulit

Selulit

Sellulit (cellulite) merupakan garis-garis kulit pecah yang selalu terdapat pada bahagian punggung dan peha. Ia disebabkan oleh pengumpulan toksin yang memusnahkan struktur kollagen dan elastin pada lapisan kulit dan juga turut membuatkan pengaliran darah menjadi kurang efisien. Seseorang itu tidak perlu gemuk untuk mendapat sellulit tetapi kerap dikaitkan dengan masalah kekurangan air, tiada senaman, sembelit, stress, keadaan tercemar, keletihan, pemakanan yang tidak betul dan kandungan estrogen yang tinggi.
Oleh itu untuk mengelakkan selulit, perlukan pembersihan sistem badan dan bukannya menguruskan badan. Bioseed berupaya membuang toksin dan mengatasi masalah sembelit. Sementara gamat membaikpulih masalah dalaman dan luaran. Ia mengandungi nutriens yang perlu untuk menumbuhkan tisu yang sihat. Kesan vasodilatasi dapat melancarkan semula pengaliran darah yang tersekat di bahagian selulit tadi. Klorofil di dalam C3 Spirulina turut membantu 'detox' dalaman untuk menyahkan toxin. Sementara zat dan nutriens yang lengkap di dalam spirulina membantu menghasilkan kulit yang cantik. Pegaga juga boleh menyihatkan kulit dan memberi kesan positif bagi mengatasi masalah selulit. Pada bahagian luaran pula urutan kitaran menggunakan Linesse mampu melancarkan pengaliran darah mikro membantu menghilangkan selulit serta membersihkan sisa toksik yang terkumpul dibahagian kulit.

Disyorkan :

Pati Gamat Plus / Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

Bioseed 1 paket 2 kali sehari
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

G-Cafe Pegaga 3-4 cawan sehari

Linesse digosokkan pada bahagian selulit

0 Comments:

Post a Comment