Keguguran Rambut / Botak

Punca keguguran rambut sering di kaitkan dengan kesihatan kulit kepala. Tetapi ada juga keadaan keguguran rambut yang bersangkutan dengan faktor hormon (alopecia androgenata) dan masalah autoimmun (alopecia areata). Mengelakkan faktor yang mengurangkan pengaliran darah ke kulit kepala seperti merokok dan stress / memikir terlalu banyak dapat mencegah keguguran rambut. Berusan dan mengurut kulit kepala turut dapat membantu. Kelemumur dan penjagaan rambut yang tidak sihat (didedahkan kepada bahan kimia seperti hairdye, terdedah kepada haba yang tinggi seperti penggunaan hairdryer terlalu kerap, memerapkankan rambut yang basah seperti memakai tudung ketika rambut belum kering dan pangkal rambut yang kotor dari kesan peluh dan mendakan debu kotoran yang kemudiannya tidak dibasuh sempurna) juga dapat menyebabkan keguguran rambut. Bagi mereka (selalunya lelaki) yang mempunyai faktor genetik dan pengaruh hormon androgen adalah sukar untuk mengelakkan keguguran rambut.

Gamat mempunyai kesan meningkatkan pengaliran darah. Ia juga dapat membantu meredakan masalah ekzema pada kulit kepala. Kesan penumbuhan sel turut memainkan peranan untuk penjagaan rambut. Kajian klinikal menunjukkan dengan meningkat HGH pada tahap yang optima selama 6 bulan mampu menumbuhkan semula rambut pada 38% tahap kejayaan. Spirulina membekalkan nutriens seperti Zn khusus untuk keperluan sel rambut yang sedang dalam proses tumbuh semula.

Disyorkan :

Pati Gamat Plus Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Peringatan: Jika anda ada alahan pada perisa Oren, sila gunakan Pati Gamat Plus)
(Elok dimakan ½ jam selepas Bioseed - jika ada mengambil produk Bioseed)

Rambut di cuci setiap hari menggunakan Syampu Gamat eMas

Losyen dan Krim Gamat eMas boleh diurutkan ke bahagian yang botak pada sebelah malam. Esoknya perlulah dicuci bersih

C3 Spirulina 1 sudu besar 2 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Bio-H mengikut keperluan umur - makan sebelum tidur dalam keadaan perut kosong (tidak makan selama 2 jam) (Boleh dibancuh dengan air biasa iaitu air mineral suhu bilik atau air soya sejuk)

0 Comments:

Post a Comment