Hati

Hati

Hati merupakan organ kumuh yang penting. Sakit hati mungkin disebabkan oleh jangkitan (hepatitis), alkohol, kanser dll. Masalah sakit hati kronik seperti liver cirrhosis, adalah sukar kerana simptom yang wujud selalunya pada peringkat kerosakan secara keseluruhan pada hati dan adalah agak terlewat untuk rawatan sempurna. Oleh itu pentingnya fungsi pencegahan pada peringkat awal. Pemeriksaan yang sempurna oleh doktor adalah diperlukan.

Gamat mempunyai khasiat nutrisi yang membantu kearah kesihatan di samping kesan-kesan yang membantu masalah dalaman seseorang. Ia juga di dapati pada ujian makmal mampu membaik pulih sel-sel hati yang rosak. Kandungan choline dan tocopherol di dalam C3 Spirulina pula membantu menghalang masalah hati seperti 'Fatty liver cirrhosis'. Kehilangan asid amino yang terjadi disebabkan oleh penyakit hati akan di atasi oleh spirulina yang kaya dengan protein tetapi berkolesterol rendah.

Disyorkan :

Bioseed 1 paket 2 kali sehari
(Makan ½ jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

Pati Gamat Plus / Vita 2 sudu besar 2 kali sehari
(elok dimakan ½ jam selepas Bioseed)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

0 Comments:

Post a Comment