Parkinson

Parkinson

Pesakit Parkinson sering menunjukkan tanda menggeletar, kaku dan pergerakan yang perlahan. Ia disebabkan oleh degenerasi bahagian otak yang tidak lagi dapat menghasilkan dopamine iaitu sejenis neurotranmiter. Puncanya mungkin disebabkan oleh kecederaan di otak ataupun pendedahan otak kepada bahan toksin yang akhirnya boleh melumpuhkan pesakit tersebut. Rawatan akan diberi dengan memberi ubat yang boleh menggantikan dopamine.

Rawatan alternatif sedang giat dijalankan bagaimana menggunakan HGH untuk merawat Parkinson. Gamat membantu dari kesan penenang dan membaik pulih tisu dalaman di samping melancarkan pengaliran darah ke otak. Sementara Bioseed dan C3 Spirulina pula membantu untuk membuang toksin dari usus dan darah. Komponen Koenzim Q10 juga di buktikan melalui kajian saintifik mampu membantu mengatasi masalah Parkinson dan penyakit saraf yang lain seperti Alzheimer, cerebellar ataxia dan muscular dystrophy.

Disyorkan :

Bio-H 1 paket 3 kali sehari pada perut kosong (tidak makan selama 2 jam)
(Boleh dibancuh dengan air biasa iaitu air mineral suhu bilik atau air soya sejuk)

Pati Gamat Plus Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Peringatan: Jika anda ada alahan pada perisa Oren, sila gunakan Pati Gamat Plus)
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

Bioseed 1 paket pagi dan petang
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan petang dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

0 Comments:

Post a Comment