Ruam

Ruam

Terdapat pelbagai jenis ruam kulit. Antaranya disebabkan oleh panas, infeksi (campak,virus dll), alahan (eczema, dermatitis) dll. Bagi penyakit alahan faktor allergen perlulah dielakkan seperti bahan kimia (sabun, pengawet makanan dll), bahan irritasi (barang kemas saduran), persekitaran (asap, habuk, suhu) dan pemakanan (selalunya protein dari makanan laut, bahan pewarna, perasa dll). Badan menghasilkan histamina yang dirembeskan oleh immunoglobulin IgE di dalam darah apabila teransang oleh faktor alahan (allergen) tadi. Ubat moden seperti krim kadangkala mengandungi steroid dan boleh menyebabkan kesan sampingan seperti penipisan kulit di samping meninggalkan parut putih dan kesan am jika kuantiti yang digunakan terlalu banyak (darah tinggi, kencing manis, mandul, osteoporosis, ulser perut, ketidakseimbangan elektrolit dll).
Gamat bebas dari steroid dan adalah bahan semulajadi. Ia mengandungi kollagen dan vitamin E semulajadi yang perlu untuk kulit yang cantik. Di samping itu ia berkesan melawan alahan disebabkan oleh khasiat anti histamina dan anti inflammasinya yang juga berupaya melawan gatal-gatal. Gamat juga mempunyai kesan anti fungus yang dapat mengubati kurap dan panau. C3 Spirulina pula mengandungi pelbagai nutriens seperti vitamin A, C dan E dan mineral yang di perlukan untuk memberi kulit yang sihat.

Disyorkan :

Krim Gamat eMas disapu 3 kali sehari

Gel Gamat eMas juga boleh digunakan bagi tempat yang lembab

Buih Mandian eMas cukup berkesan jika dijadikan mandian

Pati Gamat Plus / Vita 1 sudu 2 kali sehari untuk rawatan dalaman
(Elok dimakan1/2 jam selepas Bioseed)

Bioseed boleh diambil untuk kesihatan usus, badan dalaman dan membuang toksik
(Makan 1/2 jam sebelum makan dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

0 Comments:

Post a Comment