Jantung

Jantung

Sakit jantung sering disebabkan oleh salurdarah jantung tersumbat oleh proses artherosclerosis. Ini menyebabkan bekalan oksigen tidak sampai ke otot jantung dan menyebabkan otot tersebut tidak berfungsi lagi. Ini seterusnya akan menyebabkan keadaan lemah jantung. Tanda serangan sakit jantung ialah sakit yang sangat di bahagian kiri dada. Sakit seolah-olah mencengkam ini boleh juga terasa di bahagian ulu hati ke tekak dan juga di lengan kiri. Sakit ini menyerang ketika seseorang itu sedang melakukan sesuatu yang lasak dan akan berkurangan apabila berehat. Sementara sakit lemah jantung pula membuatkan seseorang itu tak bermaya, menghidapi paru-paru berair, perlu tidur dengan menggunakan bantal yang tinggi dan bengkak kaki.

Anda dinasihat mendapat pemeriksaan yang lengkap dan rawatan berulang dengan doktor. Cuba elakkan pergerakan fizikal yang berlebihan, stress, merokok, pemakanan yang kaya dengan garam dan lemak. Sementara penyakit yang seiring seperti darah tinggi, kencing manis dan gout perlulah dijaga sebaik mungkin.

Gamat membantu dari segi melebarkan salurdarah (kesan vasodilatasi). Kesan antithrombotik (mengelak masalah darah beku) turut membantu mengelakkan komplikasi masalah saluran darah tersumbat. Ia juga mempunyai kesan positif terhadap kontraktiliti otot jantung. Dengan meningkatkan metabolisme ia akan mengurangkan masalah kolesterol yang tinggi dalam darah dan mengelakkan sumbatan salurdarah dari menjadi lebih teruk. Bioseed juga dapat merendahkan kolesterol dengan berkesan.

C3 Spirulina membantu dengan mengawal kolesterol. Kesan anti oksidan yang optima dalam C3 Spirulina juga menyihatkan sistem kardiovaskular yang turut mencegah masalah oksidasi LDL (kolesterol tidak sihat) yang merupakan asas pembentukkan plak yang menyumbat salurdarah. Coenzim Q10 pula memberi tenaga pada otot-otot jantung yang telah lemah di samping membantu mengawal simptom permasalahan jantung seperti sakit jantung, lemah jantung, masalah injap jantung dan 'cardiomyopathy'. Bio-H juga mengawal lemak yang tidak sihat (LDL, VLDL dan triglyceride) di samping memberi kesan positif kepada jantung.

Disyorkan :

Bioseed 1 paket 2 kali sehari
(Makan ½ jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

Pati Gamat Plus / Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(elok dimakan ½ jam selepas Bioseed)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Bio-H 2 paket malam sebelum tidur dalam keadaan perut kosong (tidak makan selama 2 jam)
(Boleh dibancuh dengan air biasa iaitu air mineral suhu bilik atau air soya sejuk)

0 Comments:

Post a Comment