Vitiligo

Vitiligo

Vitiligo ialah penyakit yang tidak begitu jelas puncanya. Di dapati 10% mempunyai unsur keturunan sementara yang lainnya mungkin disebabkan oleh masalah autoimmun, masalah saraf atau mungkin bersangkutan dengan penyakit seperti masalah thyroid, kencing manis, penyakit Addison, anemia dan berkemungkinan bermula selepas masalah psychology. Bahagian yang terlibat akan kehilangan fungsi sel melanocyt (yang menghasilkan melanine atau pigmen kulit). Selalu berlaku tompok tompok putih di sekitar jari, mulut dan bahagian sendi. Bahagian tersebut terdedah kepada sinaran ultra violet matahari yang boleh menyebabkan sunburn dan kanser kulit kerana tiada lindungan dari pigmentasi kulit. Bila terkena matahari, ia akan terasa gatal. Anda dinasihatkan mendapat rawatan lanjut dari pakar kulit.

Gamat membantu pemulihan dalaman di samping kesan antihistamina boleh membantu mengelakkan rasa gatal. Bioseed menyah toksin dari usus dan Klorofil menyah toksin dari darah. C3 Spirulina mempunyai khasiat nutriens yang tinggi bagi pemulihan sel kulit yang rosak. Bio-H pula membantu mengawal modulasi semula sistem immun jika berlakunya masalah penyakit autoimmun.

Disyorkan :

Bioseed 1 paket 2 kali sehari sebelum makan
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

Pati Gamat Plus Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Peringatan: Jika anda ada alahan pada perisa Oren, sila gunakan Pati Gamat Plus)
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Bio-H 1-2 paket makan sebelum tidur dalam keadaan perut kosong (tidak makan selama 2 jam)
(Boleh dibancuh dengan air biasa iaitu air mineral suhu bilik atau air soya sejuk)

Krim Gamat eMas disapu pada bahagian yang terlibat

0 Comments:

Post a Comment