Darah Tinggi

Darah Tinggi

Penyakit darah tinggi atau hipertensi mempunyai banyak sebab. Antara yang utama disebabkan oleh salurdarah yang tersumbat. Ia boleh menjurus kepada masalah buah pinggang, jantung, stroke (angin akhmar), rabun penglihatan dll. Anda dinasihatkan mendapat pemeriksaan dan rawatan doktor. Ubat darah tinggi janganlah ditinggalkan kecuali dengan nasihat doktor. Anda turut digalakkan untuk mengelakkan makanan yang masin dan berlemak. Lakukan senaman secukupnya dan berhenti merokok di samping mendapat rehat dan tidur yang secukupnya. Elakkan keadaan stress.

Gamat memiliki kesan vasodilatasi atau mengembangkan salurdarah. Ini memberi kesan positif kepada pesakit hipertensi yang serasi. Ia nya turut melancarkan aliran darah di samping mengurangkan masalah penyumbatan salurdarah dan pembentukan darah beku yang juga boleh mengakibatkan tekanan darah tinggi. Disebabkan penyakit darah tinggi ini merupakan satu proses yang mengambil masa bertahun lamanya sebelum ianya dapat dikesan, penurunan tekanan darah juga kadangkala memerlukan pengamalan produk untuk beberapa minggu jangka masanya.

C3 Spirulina mempunyai kesan mengawal kolesterol dan kesan antioksidan yang kuat untuk menghindari masalah kardiovascular seperti hipertensi. Bio-H turut membantu dengan menstabilkan tekanan darah.

Disyorkan :

Pati Gamat Plus / Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

Bioseed 1 paket 2 kali sehari
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

Turut di bantu oleh C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Bio-H 1-2 paket makan malam sebelum tidur dalam keadaan perut kosong (tidak makan selama 2 jam)
(Boleh dibancuh dengan air biasa iaitu air mineral suhu bilik atau air soya sejuk)

0 Comments:

Post a Comment