Lembab

Lembab

Kecerdasan minda kanak-kanak banyak dipengaruhi oleh faktor-faktor luaran. Faktor dalaman pula yang paling penting ialah wujudnya tahap asid dokosaheksanoik yang mencukupi bagi perkembangan otak mereka. Kanak-kanak yang kurang asid ini bukan sahaja mempamerkan daya ingatan yang rendah malah fikiran abstrak seperti membuat kiraan matematik turut terjejas. Ia juga penting untuk menghasilkan sejenis bahan kimia acethycholine yang bertanggungjawab untuk meningkatkan daya ingatan. Di samping itu asid dokosaheksanoik juga begitu penting untuk pergerakkan maklumat di dalam saraf samada di antara sel-sel saraf dan juga dari sudut gelombang saraf yang pantas. Jurnal perubatan menerbitkan rencana memaparkan kanak-kanak yang lembab mempunyai hubungkait yang terus dengan kekurangan asid dokosaheksanoik di dalam badan mereka.

Disyorkan :

Bio-B 1-2 paket sehari di waktu sarapan
(Dibancuh dengan air masak seperti membuat air Milo. Boleh juga dicampur dengan air Milo atau apa sahaja minuman lain yang bersesuaian)

Di gabungkan dengan C3 Spirulina bagi membekalkan nutriens yang seimbang bagi keperluan tumbesaran mereka (1 sudu dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

0 Comments:

Post a Comment