Thallasemia

Thallasemia

Ia merupakan sejenis penyakit genetik (keturunan) yang mana komponen globin yang tidak stabil di dalam struktur sel darah merah menyebabkan usia sel tersebut menjadi pendek. Ini mengakibatkan kitaran sel yang terlalu pantas sehinggakan kandungan zat besi hasil pecahan globin menjadi tepu di dalam darah dan akan mendak di organ-organ penting di dalam badan. Ini berlaku secara berterusan sehinggakan organ tadi akan menjadi rosak. Selalunya sistem endocrin, hati dan jantung yang rosak akan menimbulkan komplikasi yg ketara. Anda di nasihatkan mendapat rawatan dan follow up yang sempurna dari doktor.

Gamat membantu membaik pulih masalah sel yang rosak di samping mengelakkan komplikasi yang serius bagi kerosakkan organ-organ penting. Vitamin C di dalam C3 Spirulina membantu mengeluarkan zat besi berlebihan. Sementara asid folik akan membantu membina semula sel darah merah yang kekurangan. Koenzim Q10 akan membantu melindungi jantung dari komplikasi yang wujud.

Disyorkan :

Pati Gamat Plus Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Peringatan: Jika anda ada alahan pada perisa Oren, sila gunakan Pati Gamat Plus)
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Bioseed mengikut keperluan
(Makan 1/2 jam sebelum makan dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

0 Comments:

Post a Comment