Degil / Hyperaktif

Kanak-kanak yang degil dan hyperaktif kadangkala mungkin bukan sahaja di sebabkan oleh sifat semulajadi atau dari sudut pengasuhan tetapi juga perlu dilihat dari sudut kekurangan zat yang amat di perlukan oleh saraf otak mereka yang dikenali sebagai Asid Dokosaheksanoik. Keadaan seperti 'Attention Deficit Hyperactive Disorder' yang mana kanak-kanak tersebut bukan sahaja degil dan hyperaktif malah agak kurang daya tumpuan dan impulsif juga dikaitkan dengan kandungan asid dokosaheksanoik yang rendah di dalam darah mereka. Mereka ini turut mempamerkan tahap pembelajaran yang rendah berbanding dengan rakan seumur dengan mereka.

Bio-B mempunyai kandungan utamanya iaitu asid dokosaheksanoik yang mampu membantu kanak-kanak yang degil dan hyperaktif. Ia turut membantu merembeskan neurotransmiter serotonin yang bertanggungjawab memberikan perasaan ceria kepada individu tersebut.

Disyorkan :

Bio-B 1-2 paket di makan waktu sarapan
(Dibancuh dengan air masak seperti membuat air Milo. Boleh juga dicampur dengan air Milo atau apa sahaja minuman lain yang bersesuaian)

Boleh di ambil bersama C3 Spirulina untuk melengkapkan keperluan nutrisi kanak-kanak tersebut
(1 sudu dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

0 Comments:

Post a Comment