Batu Karang Buah Pinggang

Batu karang di buah pinggang kerap berlaku ke atas pesakit gout, kekurangan vitamin A, mereka yang sering mendapat jangkitan kuman pada saluran air kencing, masalah metabolik seperti cystinuria (faktor kekeluargaan), obtruksi pada saluran kencing dll.

Tandanya ialah sakit (yang teramat) pada bahagian tepi pinggang (samada kiri atau kanan) yang akan menjalar di perut pada bahagian yang sama dan turun ke arah kawasan ari-ari. Ini disertai dengan perasaan kerap ingin membuang air kecil, air kencing berdarah dan rasa hendak buang air besar tapi tidak mengeluarkan najis.

Keadaan ini perlulah mendapat nasihat dan pemeriksaan doktor. Dinasihatkan juga untuk mengamalkan meminum air yang cukup iaitu 8 gelas sehari. Gamat boleh mengurangkan sakit, meredakan inflammasi dan melawaskan air kencing. Bioseed membantu mengeluarkan batu karang yang selama ini tidak memberikan sebarang simptom. Ubi jaga juga didapati mempunyai kesan untuk mengeluarkan batu karang dari buah pinggang.

Disyorkan :

Pati Gamat Plus / Vita (vitamin A) 1 sudu besar 2 kali sehari
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

Bioseed 1 paket sehari untuk menjaga kesihatan
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

G-Cafe Ubi Jaga Light / Extra Power / Pegaga 2-3 cawan sehari

0 Comments:

Post a Comment