Tyroid

Tyroid

Goiter atau beguk leher disebabkan oleh kekurangan zat iodin. Punca yang lain antaranya dikaitkan dengan jangkitan virus, penyakit autoimmuun (Hashimoto thyroiditis, Graves-Basedow), genetik, kanser dll. Ianya boleh dibahagikan kepada dua iaitu hyperthyroidism (hormon thyroxine berlebihan) yang mempunyai simtom hyperaktif, kurus walaupun selera yang bagus, sentiasa panas / berpeluh, gatal, berdebar , menggeletar, sering buang air besar dan kitaran haid yang jarang. Sementara hypothyroidism (hormon thyroxine berkurangan) mempunyai tanda sebaliknya iaitu gemuk dan kurang aktif, depressi, sembelit, sentiasa kesejukkan, suara parau dan kitaran haid yang kerap. Anda dinasihatkan untuk mendapat pemeriksaan dan rawatan doktor dengan sempurna.

Gamat mempunyai khasiat anti inflammasi yang dapat meredakan bengkak dan kesan anti noniseptif yang boleh mengurangkan sakit. Gamat juga mempunyai kesan penenang yang dapat mengurangkan gementar dan tremor pesakit thyroid. Khasiat zat galiannya mengandungi iodin boleh mengimbangi kekurangan mineral tersebut. Sementara Bioseed membantu mengikat toksik di dalam usus di samping membersihkan sistem penghadaman yang mungkin merupakan punca kepada kebanyakan penyakit dewasa ini. C3 Spirulina juga membantu membekalkan nutriens yang perlu untuk kesihatan sistem endokrin manusia.

Disyorkan :

Bioseed 1 paket 2 kali sehari
(Makan 1/2 jam sebelum makan pagi dan malam dan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya Bioseed boleh bertindak dengan baik)

Pati Gamat Plus / Vita 1 sudu besar 2 kali sehari
(Elok dimakan 1/2 jam selepas Bioseed)

C3 Spirulina 1 sudu besar 3 kali sehari
(1 sudu besar dibancuh dengan segelas air kosong - bergantung kepada tahap kepekatan yang diingini)

Gel Gamat eMas boleh disapu di bahagian beguk

0 Comments:

Post a Comment