Hari Raya 2009

Assalamualaikum... lama juga saya menyepi tak update blog ni. Sejak kebelakangan ini.. saya agak sibuk menguruskan mertua yang tinggal bersama. Di sini saya nak share suasana berhari raya di Kuala Pilah.

Biasalah tahun ni giliran beraya di kampung hubby di Kuala Pilah. Seperti sebelum-sebelum ini hubby akan pulang awal sehari sebelum tiba hari raya. Satu hari yang ada itu tak terlepas untuk kami turut sama menghiaskan rumah mertua. Saya dan suami turut ambil tugas buat ketupat... belasah je.. janji jadi... hihihihi

Begini caranya nak bagi pulut tu bulat je bentuknya...

Tengok tu... bersungguh-sungguh hubby ikat tali nak wat ketupat daun pisang tu.

Inilah hasil yang kami dapat buat untuk hari tu.

Suasana hari raya di sana memang tak meriah seperti berhari raya di Bukit Mertajam. Bukan apa, di sana jarak antara rumah agak berjauhan. Bila tengah hari sikit barulah terasa kemeriahan dengan ketibaan sanak saudara.

Inilah gambar keluargaku..

Biasanya hari raya pertama yang ada cuma saya sekeluarga. Bila hari raya kedua barulah keluarga yang lain pulang. Bila semua berkumpul... barulah betul-betul gamat suasana. Mana tak gamat... anak-anak saudara semua dah besar semua... bab main... riuh rendah.. Malam-malam lak gamat dengan bunyi mercun.. macam bom pun ada bunyi nya...

Kesian syahmi... penat beraya... zzzzzzz

Tengok Syazwan lagi ar kesian... hahhh sampai terlentuk cam tu...

Nurin lak.. sekali pandang macam Puteri Beradu je...Tengok tu... walaupun tdo.. tudung tetap maintain... Sejuk mata memandang.

Apa yang saya harapkan agar Syawal ini bukan yang terakhir buatku dan juga keluarga. Tak sabar menanti giliran beraya di Bukit Mertajam pada tahun depan. :)

0 Comments:

Post a Comment



  • Jam


    Get your own Digital Clock

    Kalendar

    Pengikut